• Közzétéve: 2023.10.16.

Egyházközségi zarándoklatunk Szentgotthárdra

2023 októberében újra egyházközségi zarándoklat volt plébániánkon. A pandémia előtt kezdődött éves zarándoklatunkat folytatva idén Szentgotthárdra utazott plébániaközösségünk, hogy részt vegyen egy kétnapos – Boldog Brenner János – zarándoklaton.

Az utazás előtt, szombaton szentmisével indítottuk a napunkat. A busz ezután indult, és az utazótársaság – a hosszú utazás során – Szentlélekkel eltelve, izgatottan beszélt arról, hogy milyen időt fog eltölteni. Az út során közösen tudtuk a rózsafűzér imádságot imádkozni.

A busz dél felé érkezett meg Szentgottthárdra, ahol először meglátogatták a Rábakethelyi templomot, majd végig mentek Brenner János „keresztútján”, azon az úton, ahol az az utolsó útját tette meg. A Rábakethely és Zsida közötti úton felállított 14 stáció utolsó állomása a Vrenner kápolna volt, ahol szentmisén vettünk részt.

A Szentlélek ajándéka, hogy a Szentmise után a helyi harang felújításának szentelésén is részt vehettünk. Megindító volt, ahogy a helyi közösség fogadott bennünket, külön köszöntve zarándokcsoportunkat.

Ezt követően Malika nőver, a vendéglátónk megmutatta azt a helyet, ahol Brenner János holttestét megtalálták, majd megmutatta az atya életének fontosabb állomásait (régi iskolát, templomot).

Késő délután elindultunk a szálláshelyünkre, a szállások elfoglalása után, még vacsora előtt, elindultunk a templomba, elvégezni az esti zsolzsmát, közben pedig igazán megtapasztalhattuk: „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek a nevemben, ott vagyok közöttük.” (Mt 18,20).

A vasárnapi nap szintén közös imádsággal, a reggeli zsolzsmával kezdődött. Reggeli után lehetőség volt a templomban a szentgyónás segítségével kiengesztelődni. Ezt követően pedig részt vettünk a vasárnapi Szentmisén. Külön öröm volt számunkra, hogy a zarándoklaton részt vevő kórusosok ezen a Szentmisén énekelhettek. A szentmise után, a helyi önkormányzati idegenvezető és Mali nővér körbe vezetett Szentgotthárd önkormányzati épületében, ahol megismerhettük ennek a fantasztikus kis városnak a történelmét, milyen fontos szerepet tölt be Brenner János tisztelete a helyiek életében.

A zarándokhelyre, a kis városra és az azt körülvevő erdőre és a hegyekre tekintve „[Dicsérjétek az Urat] Mind ti hegyek és halmok, gyümölcsfák és cédrusok. (…) mert egyedül az Ő neve magasztos! Fönsége felülmúlja az eget és a földet (…)” (vö. Zsolt 148,9-13)

A zarándoklat utolsó programja, a visszaút során ismét hatalmas élmény érte a zarándokokat. Visszafelé megálltunk Szombathelyen, hogy megnézzük a szombathelyi bazilikát.

A Szentlélek ajándéka, hogy épp akkor a bazilikában előadást tartott Brenne János atya testvére – aki Ő maga is pap. Brenner József atya előadása megkoronázása volt Brenner zarándoklatunknak.

Az előadás végén megtekintettük a bazilikát és együtt imádkoztunk Brenner János sírjánál.

A hétköznapokban az ember gyakran úgy érezheti, nincs mindig arra ideje, hogy foglalkozzon a hitével. Sok munkát kap a főnökétől, sokat kell tanulnia, még az otthoni bevásárlás és a mosogatás sem intézi el saját magát. Ez a két nap azonban alkalmas volt arra, hogy az ember igazán Istenre tudjon figyelni, és a nagyböjtje megszentelt legyen.

A képeket Óvári Máté zarándoktársunk készítette, ezúton is nagyon köszönjük.
Köszönjük Malika nővérnek és a Szentgotthárdi közösségnek, hogy szerettel fogadta zarándoklatunkat.